وبلاگ

خرابی لنت ترمز نیسان وانت

یکی از قطعاتی که نقش بسیار مهمی در سیستم ترمزگیری خودرو ایفا می کند، لنت ترمز می باشد، خرابی لنت ترمز نیسان وانت می تواند سیستم ترمز گیری را دچار اشکال کند.

با توجه به اهمیت این قطعه در سیستم ترمز گیری خودرو قصد داریم به معرفی و بررسی علایمی که در زمان خرابی آن بروز می کند بپردازیم.

زمانی که لنت ترمز دچار مشکل خرابی باشد، مسلما خودرو برای توقف مسافت زیادی را طی می کند، که این امر به عنوان یک زنگ خطر به شمار می آید. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

جهت مشاهده محصولات کلیک کنید

نشانه های خرابی لنت ترمز نیسان وانت

همانطور که می دانید، خرابی لنت ترمز نیسان وانت باعث می شود، که بتوانید مشکل را زودتر تشخیص داده، در صدد تعمیر و تعویض این قطعه برآیید.

§         سوت کشیدن لنت

یکی از مهمترین نشانه های خرابی لنت ترمز نیسان به گوش رسیدن صدای سوت کشیدن از ناحیه لنت ترمز می باشد، یکی دیگر از علایم مشخص برای خرابی لنت ترمز همین صدای سوت مانند می باشد. در این موقعیت زمانی که فشاری به پدال وارد می گردد، در این موقعیت لنت به دیسک می چسبد، همین امر باعث ایجاد صدای سوت کشیدن در خودرو می شود.

البته دقت داشته زمانی که لنت را از میان برندهای بی کیفیت انتخاب کنید مجددا این صدای سوت مانند به گوش می رسد. اما این صدا خیلی سریع می رود. اما زمانی که صدای سوت به شکل مداوم باشد، لازم است در صدد تعویض لنت خودرو برآیید.

نشانه های خرابی لنت ترمز نیسان وانت

با ما تماس بگیرید

§         جیغ یا خرخر کردن لنت ترمز

از دیگر نشانه های مهم در خرابی لنت ترمز نیسان وانت این است که از لنت خودرو صدای خرخر به گوش می رسد. صدایی که ارز آن به گوش می رسد، شده، بر اثر برخورد قطعه فلزی که در بالای لنت با دیسک ترمز می باشد. وجود این مشکل ، زمان رسیدن تعویض لنت ترمز را گوشزد می کند. در صورت عدم تعویض لنت، روتور نیز دچار آسیب دیدگی می گردد، این مشکل از هزینه تعمیر آن بسیار بیشتری برخوردار است.

§         ساییدگی در لنت ها

خرابی لنت ترمز نیسان وانت بر اساس کیفیت، نحوه استفاده از آن همچنین استفاده از متریال اولیه که در تولید لنت به کار رفته در مقدار عمر مفید آن تاثیر زیادی دارند. لنت ها به عنوان قطعاتی هستند، که به مرور زمان دچار ساییدگی می‌شوند و به همین دلیل احتیاج به تعویض پیدا می کند. زمانی که این مورد توجه واقع نشود، امکان بروز خرابی و ایجاد خط و خش بر روی دیسک زیاد می باشد.

جیغ یا خرخر کردن لنت ترمز

§         انحراف خودرو هنگام ترمز

یکی دیگر از عوامل مهم خرابی لنت ترمز نیسان وانت در شرایطی اتفاق می افتد، که فرایند ترمز گیری انجام می شود، در این موقعیت پدال ترمز فشار زیادی را تحمل کرده ، خودرو به اطراف کشیده شده، سپس منحرف می‌شود، این اتفاقات به این مفهوم است که لنت ترمز به پایان عمر خود نزدیک شده است. نکته ی مهم اینکه منحرف شدن خودرو می تواند علل مختلف دیگری هم داشته باشد در این موارد میتوانیم به مشکلاتی اشاره کنیم که ممکن است در جلوبندی خودرو وجود داشته باشد، از موارد دیگری که در این زمینه وچود دارد، همچنین به ساییدگی لاستیک ها و کاهش باد در تایرها اشاره کنیم.

§         ایجاد فشار به پدال

اگر در زمان ترمزکردن ، پدال به شکل غیرطبیعی پایین برود، این مشکل به به دلیل ساییدگی و خرابی لنت ترمز نیسان وانت است. در برخی موارد سیستم هیدرولیک خودرو دچار نقص می باشد. در صورتی در جای محل پارک اتومبیل و یا در روی قطعه های مربوط به سیستم ترمز روغن ریزی مشاهده کردید، در ابن شرایط بایدسیستم ترمز و تعلیق خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

کسانی که در زمان فرایند ترمزگیری، فشار زیادی به پدال وارد می کنند، لنت ترمز اتومبیل آن ها قطعا دچار آسیب می گردد و باید تعویض شود.

§         روشن شدن چراغ روغن ترمز

تصور کنید میزان روغن ترمز در سطح بسیار بالایی کاهش پیدا کرده است، به صورتی که این کاهش بسیار چشمگیر باشد، در ابن موقعیت حسگرهایی که با روغن در ارتباط هستند، در صورت خرابی لنت ترمز نیسان وانت فرمان چراغ ترمز روشن می شود این آیکون را می تواید در صفحه کیلومتر خودرو مشاهده کنید.

کاهش شدید حجم و ضخامت به همراه اتمام لنت خودرو، به عنوان یکی از علل بسیار مهم در روشن شدن چراغ ترمزمی باشد، می توان ادعا کنیم که ضخامت لنت رابطه ای مستقیم با سطح روغن دارد، بنابراین احتیاجی نیست که روغن بریزید به این دلیل که این فرایند موجب بهم ریختگی در تنظیمات می شود.

یکی دیگر از علل خرابی لنت ترمز نیسان وانت این است که در هنگام حرکت چراغ ترمز دستی روشن می باشد. در برخی موارد هم ممکن است در هنگام ترمز گرفتن صدای ضربه به گوش برسد.

از نشانه های خرابی لنت ترمز این است که پدال ترمزفعال گرفته می شود، اما باعث توقف خودرو نمی شود. در این موقعیت باید لنت ترمز را تعویض کنید.

در صورتی که لنت های ترمز به علت نشتی روغنی شده‌اند آلوده شده اند ، روغن بر روی سطح آن ها نیز بسیار زیاد امی باشد، می توانید که لنت ها را به وسیله ی حلال بشویید، در صورتی که مشکل حل نشد لازم است، لنت را تعویض کنید. یکی از نشانه های چرب بودن لنت ترمز عملکرد ضعیف در ترمزگیری ضعیف یا شدید می باشد، همچنین انحراف خودروها، بدود کردن، بلندشدن بو می باشد.

در صورتی که راننده در هنگام ترمزگیری معمولی، دچار لرزش هایی می شود، این نشانه خرابی در روتور است، که بر اثر خرابی لنت ترمز نیسان وانت به وجود آمده است.

روشن شدن چراغ روغن ترمز

سخن پایانی

حال که با اهمیت خرابی لنت ترمز نیسان وانت در سیستم تعلیق و ترمز خودرو آشنا شده ایم باید بدانید، که در صورت بروز هر نشانه ای سریعا خودرو را برای بازرسی و عیب یابی به تعمیرگاه معتبر انتقال دهید، این امر باعث می شود تا جلوی آسیب های بیشتر گرفته شود.

در صورت نیاز به تعویض قطعه ی مورد نظر بهتر است، از قطعات اصلی و اورجینال استفاده کنید، رایا موتور به عنوان یکی از عرضه کنندگان لوازم یدکی اصلی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *