وبلاگ

سیستم ترمز دستی نیسان وانت

همانطور که می دانید ترمز دستی در وانت نیسان به عنوان یک ابزار است، که به راننده کمک می کند، در زمان توقف خودرو ثابت و بدون حرکت باقی بماند. در این موقعیت می توانید ترمز دستی را فعال فعال کنید، سپس پای خود را از روی ترمز بردارید. به این صورت خودروی شما می تواند در جای خود ثابت بماند.

در ادامه قصد داریم با عملکرد سیستم ترمز دستی نیسان وانت آشنا شده و به بررسی آن بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید با ما همراه باشید.

جهت مشاهده محصولات کلیک کنید

نحوه عملکرد سیستم ترمز دستی نیسان وانت

سیستم ترمز دستی در خودرو به عنوان یک سیستم امنیتی است، که باعث ثابت نگه داشتن خودروی شما می گردد. سیستم ترمز دستی نیسان وانت تقریبا دارای عملکردی جدا از سیستم معمولی ترمز دارد. اغلب از ترمز دستی برای ساکن کردن خودرو در سطوح شیب دار می باشد. در این موقعیت راننده با کشیدن ترمز دستی، آن را فعال کرده سپس پای خود را از روی پدال ترمز بر می دارد.

اغلب سیستم ترمز دستی نیسان وانت را به عنوان ترمز مخصوص پارک می شناسند. زمانی که خودرو در حالت پارک قرار می گیرد، نکته ی دیگر اینکه نمی توانید از این حالت برای جلوگیری از حرکت خودرو به عقب یا جلو استفاده نمایید. سیستم ترمز دستی در مقایسه با ترمز های معمولی از قدرت عملکردی کمتری برخوردار هستند، شما نمی توانید این گزینه به صورت ترمز معمولی مورد استفاده قرار دهید. معمولا استفاده از ترمز دستی خودرو جهت توقف آن در مواردی مانند سطوح شیب دار، در موقعیت پارک اتومبیل، همچنین انجام حرکات نمایشی و کاهش دادن سرعت خودرو در در شرایط ضروری استفاده می گردد.

طراحی مکانیزم سیستم ترمز دستی نیسان وانت به این شکل است، که دارای عملکرد مکانیکی بهباشند، به این صورت که یک کابل از طریق اهرم ترمز دستی به سمت چرخ های عقب اتصال پیدا کند. زمانی که راننده اقدام به کشیدن اهرم دستی یا پدال پایی می کند لنت های ترمزی که در چرخ های عقب وجود دارند درگیر می شود، این فرایند از حرکت خودرو جلوگیری می کند.

نحوه عملکرد سیستم ترمز دستی نیسان وانت

عملکرد ترمز دستی اهرمی

سیستم ترمز دستی نیسان وانت به صورت اهرمی می باشد، این مدل ترمز دستی که اغلب در اتومبیل های قدیمی و معمولی کاربرد داشته و مشاهده می شود، طراحی آن ها به شکل یک اهرم دستی یا یک پدال پایی می باشد، که در کنار صندلی راننده تعبیه شده است. زمانی که راننده بخواهد ترمز دستی را فعال کند، لازم است که اهرم را به سمت بالا کشیده ، پس از آن در آخرین درجه رها کند. راننده برای اینکه بتواند رهاسازی خودرو را انجام دهد، تنها کافی است دکمه رها سازی ترمز را که به صورت معمول در قسمت بالای اهرم قرار گرفته است را تحت فشار قرار داده و سپس آن را به پایین رها نماید.

سیستم ترمز دستی نیسان به دو دسته یک سیمی و دو سیمی تقسیم می شود. در نوع نخت یا همان یک سیمی، اهرم مربوط به فعال کننده ای ترمز، بتنها ه یک سیم متصل می باشد، طراحی این سیم به وسیله یک نگهدارنده T شکل است، که در ادامه به دو سیم متصل می گردد. هنگامی که اهرم در حالت کشیدگی قرار می گیرد، سیم یک حالت کشیدگی به خود می گیرد، در نهایت هر دو سیم به یک میزان به عقب کشیده شده، که این امر باعث می شود سیستم ترمز برای هر دو چرخ به صورت یکسان فعال شود. برای نوع دو سیمی نیز اهرم پیش بینی شده است، این اهرم مجهز به دو سیم مجزاست که هر کدام سیم ها به یک چرخ متصل شده اند زمانی که اهرم کشیده می شود ، هر دو سیستم تنوع رمز به یک مقداردرگیر می شوند.

عملکرد ترمز دستی اهرمی

با ما تماس بگیرید

چه زمانی از ترمز دستی استفاده می شود؟

سیستم ترمز دستی نیسان وانت در مواقعی مانند پارک خودرو، در هر موقعیتی که باشد، چه زمانی که در سطح صاف یا هنگامی که در شیب های مختلف قرار گرفته باشد. کاربران نیسان می توانند در تمام شرایط آب و هوایی ترمز دستی خودرو مورد استفاده قرار دهند.

زمان استفاده از ترمز دستی هنگام از کار افتادن ترمز اصلی می باشد، وقتی در موقعیت توقف خودرو قرار گرفتید می توانید به آرامی ترمز دستی را بکشید تا به این شکل کاهش سرعت،را داشته باشید در انتها خودروی شما متوقف شود.

نکته ای که در زمان استفاده از سیستم ترمز دستی نیسان وانت باید به آن توجه داشته باشید ، این است که اگر ترمز دستی در طولانی مدت در حالت نخوابیدن قرار ندهید این فرایند می تواند باعث خرابی و زنگ زدن در آن گردد، بنابراین در موقعیت های ضروری عملکرد صحیحی نخواهد داشت، به درستی کار نخواهد کرد.

چه زمانی از ترمز دستی استفاده می شود؟

یکی از نکات مهم دیگر در مورد سیستم ترمز دستی نیسان وانت این است که باید نسبت به آن دقت لازم را داشته باشید هنگام کشیدن ترمز دستی ، دنیازی به فشار دادن کمه ی آن نیست. بلکه می توانید در زمان خلاص کردن اتومبیل از آن استفاده نمایید. این روش باعث می شود تا عملکرد ترمز دستی به صورت طبیعی باشد، در صورتی که این فرایند به درستی انجام نگیردباعث آسیب دیدگی فنرهای ترمز می گردد.

سیستم ترمز دستی نیسان وانت در هنگام خرابی علایمی را از خود بروز می دهد. که این علایم شامل:

  • عدم عملکرد صحیح ترمز دستی می باشد.
  • در صورتی که ترمز دستی پس از انجام عملیات به حالت اولیه بازنگشت دارای مشکل می باشد.
  • در صورتی که ترمز دستی در زمان فشردن ترمزهای پدالی یا ترمزهایی که به صورت اهرمی طراحی شده اند، هیچ مقاومتی از خود نشان ندهد.

بیشتر بخوانید

سخن پایانی

رایا موتور در این مطلب که با عنوان سیستم ترمز دستی نیسان وانت ارائه شده است مواردی را مطرح کرده، که در این زمینه بسیار مهم است. در صورت ایجاد مشکل در این زمینه لازم است، به مراکز معتبر مراجعه کنید.

در صورت نیاز به تعمیر و تعویض این قطعه لازم است، از قطعات اصلی و اورجینال استفاده کنید. در صورت استفاده از قثطعات فیک علاوه بر تحمیل هزینه ها، در دراز مدت باعث خرابی قطعات دیگر هم خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *