وبلاگ

تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت

یکی از مهمترین موارد در رابطه با تعمیر خودرو وانت نیسان وجود دارد، تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت می باشد. در ادامه قصد داریم به علایم و نشانه ها، زمان تعویض اشاره کنیم. با توجه به اهمیت این بخش از خودرو لازم است در زمان مشخصی نسبت به تعویض دیسک در چرخ جلو اقدام نمایید.

فراموش نکنید بی توجهی به نشانه ها در زمان بروز مشکل برای چرخ جلو نیسان ممکن است، منجر به اتفاقات ناگواری برای شما گردد. برای آگاهی بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

جهت مشاهده محصولات کلیک کنید

آشنایی با تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت

با توجه به اینکه در گذشته بیشتر سیستم های ترمز برای وانت نیسان به شکل سیستم کاسه ای یا درام بود البته امروزه هنوز هم این سیستم برای وانت نیسان وجود دارد. پیش از اینکه به موضوع تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت بپردازیم، باید دیسک چرخ جلو را بهتر بشناسیم.

در ابتدای امر باید بدانید، که دیسک ها به صورت قطعاتی دایره ای شکل طراحی شده اند، که جنس آن ها را از بین آلیاژهای مختلف انتخاب می کنند.

دیسک ها قطعاتی هستند که در بین دو قطعه چرخ و بلبرینگ خودرو قرار می گیرند. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که دیسک های چرخ جلو دارای طراحی متفاوتی هستند، در بین بعضی از روتورها پره های متعددی وجود دارد، برخی از آن ها به شکل حفره دار یا پره دار می باشند.

دلیل انتخاب این نوع طراحی امکان عبور جریان هوا می باشد، تا دیسک و اطراف آن خنک شود. در ادامه تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت باید بدانید، که این دیسک ها دارای عملکرد خاصی هستند، که با تحت فشار قرار گرفتن پدال ترمز سیال مایع به لنت ها منتقل می شود. زمانی که لنت ها تحت فشار قرار می گیرند، اصطکاک ایجاد می گردد.

آشنایی با تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت

در این موقعیت انرژی مکانیکی تولید شده ناشی از حرکت چرخ ها تبدیل به حرارت شده و در نهایت انرژی گرمایی تولید می گردد. زمانی که انرژی مکانیکی کاهش پیدا می کند و گرما افزایش پیدا می کند، سرعت چرخش چرخ های خودرو کاهش یافته، سرعت خودرو کم شده در انتها به صورت کامل متوقف می شود.

با گذشت زمان و تکرار ترمز سطح دیسک دچار ساییدگی می شود، دیسک در این موقعیت می گوییم که دیسک دچار خوردگی شده است. در برخی موارد هم مشاهده می کنیم، که دیسک چرخ جلو دچار تغییر حالت شده، که به آن تاب برداشتن دیسک می گوییم، مشاهده ی این موارد موجب می شود که نسبت به تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت اقدام نمایید.

با ما تماس بگیرید

چه زمانی دیسک ترمز را تعویض کنیم ؟

زمانی که نشانه های زیر را مشاهده کردید لازم است هر چه سریعتر نسبت به تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت اقدام کنید.

  • زمانی که احساس می کنید خودروی شما در حین رانندگی به چپ و راست کشیده می شود.
  • در هنگام ترمزگیری دچار لرزش می شوید.
  • در زمان ترمزگیری صداهای ناهنجاری ایجاد می شود.
  • دیسک ترمز شما دچار تغییر رنگ می شود.
  • دیسک دارای تاب برداشتگی است، که مهمترین دلیل آن خیس شدن دیسک می باشد.
  • بر روی سطح دیسک فرو رفتگی و شیارهایی ایجاد شده در برخی موارد می توانید لبه های برجسته ای نیز مشاهده کنید.

چه زمانی دیسک ترمز را تعویض کنیم ؟

نکات مهم در هنگام تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت

این موارد که در بالا به آن اشاره کردیم علایم خرابی دیسک چرخ جلو نیسان می باشد. زمانی که این نشانه ها را مشاهده کردید، در وهله ی اول دیسک را بررسی کنید، سپس بقیه ی سیستم ترمز را با دقت چک کنید.

زمانی که قصد دارید نسبت به تعویض دیسک چرخ جلو اقدام کنید، لازم است ضخامت دیسک را به عنوان مهمترین فاکتور در زمینه تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت در نظر بگیرید.

دقت داشته باشید ضخامتی که برای دیسک مطرح است، نباید از حالت عادی و معمول دیسک ترمز کمتر باشد. به این دلیل که دیسک قدرت و توانایی خود را برای کنترل از دست خواهد داد. بر اساس نظرات تکنسین ها و کارشناسانی که در زمینه تعمیر خودرو فعالیت دارند، ضخامتی که برای دیسک در نظر گرفته می شود، نباید از 12 میلی متر کمتر باشد.

البته در حالت کلی باید بدانید که این مقدار به نوع و مدل دیسک چرخ جلوی اتومبیل شما بستگی دارد. لازم است دیسک ترمز را به شکل سالیانه مورد بررسی قرار دهید.

در هنگام تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت باید دقت داشته باشید، لنت ترمز ابتدا تغییر موقعیت می دهد و از محل اسقرار یا کالیپرها جدا می گردد. در مرحله ی بعدی لازم است پیچ های تثبیت کننده را به درستی باز کنید. فرایند تعویض دیسک باید توسط افراد متخصص و آشنا به این امور انجام شود.

در غیر این صورت ممکن است، باعث بروز آسیب دیدگی شود که بر اثر فشار زیاد به پیچ ها وارد می آید. یک نکته ی مهم دیگر که در این زمینه وجود دارد، این است در زمان تعویض دیسک احتمال دارد، تنها دیسک جلوی دستگاه شما آسیب دیده باشد، اما براساس نظر متخصصان حوزه ی خودرو بهتر است هر دوی دیسک ها یعنی عقب و جلو به صورت تواما تعویض گردند.

یکی از موارد دیگری که بر طول عمر و سلامت دیسک ها تاثیر می گذارد، لنت ترمز است بنابراین باید در هنگام خرید لنت ترمز دقت زیادی داشته باشید، یک لنت متناسب با خودروی خود را خریداری کنید، تا تاثیر منفی بر روی عملکرد دیسک نداشته باشد. با توجه به اینکه عمر مفید دیسک ها چند برابر لنت است، بهتر است در هنگام تعویض دیسک لنت ها را نیز عوض کنید.

نکات مهم در هنگام تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت

سخن پایانی

در این جا سعی کردیم به شکل کوتاه اهمیت تعویض دیسک چرخ جلو نیسان وانت را شرح دهیم. با توجه به اهمیت این قطعه در سیستم ترمز لازم است به محض مشاهده نشانه های خرابی جهت تعمیر و تعویض آن اقدام نمایید. استفاده از قطعات اورجینال برای در هنگام تعویض باعث می شود از هزینه های اضافه وخرابی قطعه های دیگر جلوگیری کنید.

گروه رایا موتور به عنوان یکی از عرضه کنندگان قطعات اورجینال خودرو وانت نیسان است، برای خرید لوازم و قطعات می توانید به این فروشگاه مراجعه کرده و پس از مشاوره بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *