وبلاگ

تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت

همانطور که می دانید توپی چرخ عقب خودرو نقش بسیار تاثیرگذاری در پایداری آن دارد. در خودروی نیسان سیستم ترمزی که برای چرخ های عقب در نظر گرفته اند، به شکل کفشکی یا کاسه ای می باشد. همانطور که می دانید، سیستم ترمز برای چرخ های عقب به صورت دیسکی طراحی شده است.

به این شکل که دیسک مربوط به ترمز خودرو به توپی چرخ متصل شده است، توپی چرخ عقب دارای ساختار خاصی می باشد، به کمک مهره ی قفلی بر روی محور متصل به ژامبون متصل می شود. در ادامه به توضیح تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت می پردازیم.

جهت مشاهده محصولات کلیک کنید

توپی چرخ عقب نیسان چیست؟

در ادامه موضوع تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت باید توپی چرخ عقب و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم توپی چرخ عقب به عنوان یکی از بخش های سیستم تعلیق در اتومبیل شناخته می شود، که باعث می شود خودروی شما بتواند با سرعت بیشتری حرکت کند.

زمانی شما نیاز به تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت پیدا می کنید، که این قطعه عملکرد درستی نداشته باشد. در این موقعیت اصطکاک بین چرخ های خودرو افزایش پیدا می کند، همین امر باعث می شود که خودروی شما دچار آسیب های جبران ناپذیری در قسمت های مختلف سیستم خود شوند.

یکی از ویژگی های توپی خودرو این است، که به راحتی از هم جدا می شود. بنابراین در بیشتر موارد به تعمیر این قطعه می پردازند. اما زمانی که توپی چرخ عقب دچار مشکل اساسی شود، لازم است نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

دقت داشته باشید که تعویض توپی چرخ عقب یک امر بسیار تخصصی می باشد، باید توسط افراد جرفه ای انجام بگیرد.

توپی چرخ عقب نیسان چیست؟

با ما تماس بگیرید

تعمیر و تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت چگونه انجام می شود

توپی چرخ عقب وانت نیسان مانند هر قطعه ی دیگری با گذشت زمان دچار آسیب دیدگی هایی می شود. در این شرایط معمولا نیاز به تعمیر و تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت ایجاد می شود.

در برخی موارد توپی چرخ های عقب به دلیل کیفیت پایین آن ها دچار اشکال و خرابی می شوند. گاهی نیز اتصال این توپی ها به شکل محکم نمی باشد.

زمانی که این اتصال به درستی صورت نگرفته باشد، بی شک اشکلالات زیادی را در این قطعه مشاهده می کنیم. همانطور که می دنانید توپی چرخ های عقب نقش بسیار زیادی در انتقال نیروی تولید شده به چرخ را بر عهده دارد. در صورتی که نشانه های خرابی را در این بخش مشاهده کردید سریعا اقدام به تعمیر و تعویض آن کنید.

یکی از علایم بسیار رایج که به عنوان هشدار برای تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت شناخته می شود، شنیده شدن صدای ساییده شدن در خودرو به شکل کاملا واضح می باشد.

این اشکال اغلب بر اساس کهنگی و فرسودگس بلبرینگ ها اتفاق می افتد. به این نکته توجه داشته باشید، زمانی که مشکلی در خودروی شما رخ می دهد، نشانگر ABS در خودرو به صورت اتوماتیک روشن می شود. معمولا اکثر خودروها این نشانگر وجود دارد.

زمانی که توپی چرخ عقب خودروی شما دچار آسیب دیدگی و مشکل شود، این سیستم فعال می گردد. با توجه به اینکه توپی چرخ عقب اتومبیل موجب می شود، که اتصال لاستیک و چرخ ها به شکل محکم می باشد، زمانی که این قطعه دچار آسیب دیدگی چدی شود، راننده در هنگام دور زدن در پیچ های جاده لرزش هایی را در فرمان خودرو حس خواهد کرد.

تعمیر و تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت چگونه انجام می شود

نحوه ی عیب یابی در توپی چرخ عقب خودرو

پیش از اینکه اقدام به تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت نمایید لازم آست به عیب یابی خودرو بپردازید. برای عیب یابی توپی چرخ عقب می توانید اقدامات را که در ادامه به آن اشاره می کنیم را انجام دهید.

  • در توپی های چرخ عقب رزوه هایی وجود دارد، که به پیچ چرخ ارتباط دارند، در کنار آن لازم است به کنترل و بازرسی پیچ هایی بپردازید که اتصال دیسک به ترمز را انجام می دهند. زمانی که در توپی آثاری مانند اهیدگی، ساییدگی، جدا شدن قسمت توپی را مشاهده کردید، لازم است نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.
  • برای تشخیص لزوم تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت باید این قطعه را بر روی محور بچرخانید. زمانی که شروع به چرخاندن توپی می کنید، که فشار بر روی آن اعمال کنید، در صورتی که چرخش بدون لرزش، ارتعاش، صدا و ضربه نباشد، مشکلی در توپی وجود ندارد. در صورتی که این موارد در توپی مشاهده شود، هر چه سریعتر نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.
  • باید کاسه نمد خودرو را با دقت بسیار بالایی تحت کنترل و بازرسی قرار دهید، اگر نشتی گریس وجود داشته باشد، نیاز به تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت وجود دارد.
  • در صورتی که مقدار لقی موجود در محور توپی را مورد کنترل و بررسی قرار دادید، این مقدار اگر بیش از حد باشد نیاز به تعویض وجود دارد.
  • نکته ی مهم اینکه لازم است، لنت ها، کاسه چرخ و دیسک ترمز به گریس آغشته نگردد، در غیر این صورت فرایند ترمزگیری به درستی انجام نمی شود.
  • یکی دیگر از علایم نیاز به تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت شنیدن صدای چرخ ها می باشد، در این موقعیت راننده از چرخ هایب خودرو صدایی شبیه به پیرون پریدن یک شیء یا کلیک را می شنود. باید بداند که توپی چرخ دچار مشکل شده است، معمولا این صدا ها به دلیل شل شدن توپی می باشد.
  • با توجه به اینکه ایجاد اشکال در توپی ها باعث ایجاد اشکال در ترمز می شود، در صورت مشاهده هر کدام از نشانه ها نباید به سادگی از کنار آن رد شد.

نحوه ی عیب یابی در توپی چرخ عقب خودرو

سخن پایانی

با توجه به اهمیت تعویض توپی چرخ عقب نیسان وانت در سیستم تعلیق و ترمز خودرو، لازم است در هنگام تعویض این قطعه از قطعات اصلی و اورجینال استفاده نمایید. یکی از مراکز عرضه کننده ی لوازم یدکی و قطعات اصلی خودروی نیسان وانت رایا موتور می باشد.

می توانید با مراجعه به این مرکز علاوه بر انتخاب قطعات اصلی از مشاوره های پیش از فروش هم بهره مند شوید، تا بهترین تجربه را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *