وبلاگ

شکستن لنت ترمز

شکستن لنت ترمز چگونه است؟ لنت ترمز به عنوان یکی از بخش های مهم در سیستم ترمز خودرو می باشد، درر صورتی که این قطعه دچار آسیب دیدگی شود، مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت. سیستم را می توان یکی از مهمترین بخش های خودرو برشمریم که نقش بسیار تاثیرگذاری در ایمنی هنگام رانندگی دارد. سیستم ترمز در خودرو مسئولیت مدیریت و کنترل سرعت خودرو همچنین توقف آن را بر عهده دارد.

یکی از بخش های مهم در این سیستم لنت ترمز می باشد، در صورت شکستن لنت ترمز امکان دارد، خودروی شما دچار مشکلات زیادی شود. در ادامه به بررسی این مشکلات خواهیم پرداخت.

جهت مشاهده محصولات کلیک کنید

علایم شکستن لنت ترمز

قسمتی از سیستم ترمز اتومبیل لنت ترمز می باشد، که مهمترین وظیفه ی آن کنترل سرعت خودرو به همراه توقف خودرو می باشد. این قطعه، لنت ترمز مستقیما در تماس با دیسک یا کاسه ترمز می باشد. این امر باعث می شود، در هنگام ترمز گیری دیسک یا کاسه ترمز دچار فرسودگی ‌شود. تعویض دوره‌ای لنت ترمز باید به‌صورت منظم انجام شود؛ فاکتورهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد به عنوان مهم‌ترین نشانه های شکستن لنت ترمز می باشد. در ادامه قصد داریم با این موارد آشنا شویم.

علایم شکستن لنت ترمز

§         صدای خراشیدن لنت

یکی از رایج ترین علائم خرابی و شکستن لنت ترمز که به عنوان نیاز به تعویض لنت خودرو مطرح می شود ، به گوش صدای خراشیدن از خودرو است. معمولاً این صدای ناهنجار در زمان ترمز کردن خودرو در سرعت پایین به گوش می رسد. این امر امکان دارد به علت وجود شکستگی و خرابی در سیستم ترمز باشد. در برخی موارد نیز وجود فرسودگی زیاد لنت ترمز باعث این مشکل می باشد.

§         لرزش در هنگام ترمز

زمانی که لنت ترمز خودرو به میزان زیادی دچار فرسایش و شکستگی باشد، امکان دارد راننده در زمان ترمز کردن خودرو لرزش خفیفی را در سیستم ترمز اتومبیل خود احساس کند، می توانید این لرزش را در پدال ترمز نیز احساس کنید. یکی دیگر از نشانه های خرابی و شکستن لنت ترمز همین لرزش است که به شما گوشزد می کند، زمان تعویض لنت می باشد.

§         آبی شدن دیسک ترمز

زمانی که لنت ترمز در خودروی شما بیش از حد دچار فرسودگی شود، امکان دارد دیسک ترمز به رنگ آبی در بیاید. این نشانه بیانگراین می باشد ، که حرارت بسیار بالای ترمز موجب بالا رفتن دمای دیسک ترمز و فرسودگی آن می شود؛ این نشانه به عنوان یکی از خطرناک‌ترین نشانه ها برای آسیب دیدگی لنت ترمز می باشد، که تعویض آن را الزامی می کند.

آبی شدن دیسک ترمز

با ما تماس بگیرید

§         تغییر ظاهر روغن ترمز

یکی دیگر از علایمی که نشانگر وجود خرابی و شکستن لنت‌ ترمز می شود، که تعویض آن را الزامی می کند، وجود نشتی یا ایجاد آلودگی توسط روغن ترمز است. سیستم ترمز خودرو به این شکل طراحی شده است، روغن موتور از طریق لوله‌های فشار قوی به کالیپرهای ترمز، در انتها به لنت‌های ترمز انتقال پیدا می کند. در صورتی که لنت‌های ترمز دچار فرسودهگی شوند، روغن ترمز به صورت ناخالص و با ایجادآلودگی از آن‌ها بیرون خواهد زدو در این موقعیت امکان دارد موجب نشت در سیستم ترمز گردد.چ

در ادامه شکستن لنت ترمز باید به این نکته نیز توجه کنید، که قسمت بسیار زیادی از روغن ترمزها به شکل ترکیبی می باشد. هنگامی که خودرو با مشکل نشت روغن به هر علتی روی دهد، باید لازم استلنت تعویض گردد. بنابراین در صورت لکه‌های روعن ترمز بر روی لاستیک خودروی خود مشاهده کردید می‌توانید یکی از آن به عنوان نشانه خرابی لنت ترمز خودرو می باشد.

تغییر ظاهر روغن ترمز

§         کاهش عملکرد ترمز

یکی دیگر از علائم شکستن لنت ترمز که نشان دهنده احتیاج به تعویض لنت می باشد، کاهش عملکرد در ترمز خودرو می باشد. زمانی که ترمز خودرو به‌ صورت مشخصی کار نکند، همچنین فاصله میان ترمز کردن به شکل چشمگیری افزایش داشته باشد، امکان دارد به دلیل فرسودگی بسیار زیاد در لنت ترمز باشد.

§         کاهش ضخامت لنت

یکی دیگر از علامت های شکستن لنت ترمز کاهش میزان ضخامت در لنت ترمز است. این نشانه‌ حلکی از آن است که فراینئ تعویض باید در لنت‌های ترمز انجام شود. لنت های ترمز به صورت استاندارد از حداقل ضخامت مجازی برخوردار است که درمقدار زمانی که کمتر از مقدار لازم باشد، نشانگر تعویض لنت ترمز روشن می‌شود. کاهش ضخامت لنت ترمز با گرشت زمان به علت ساییدگی ومورد استفاده قرار گرفتن آن می باشد و زمانی که تعویض به موقع لنت انجام نشود، این امکان را به وجود می آورد که دیسک ترمز شما دچار آسیب دیدگی شود.

در هنگام شکستن لنت خودرو لازم است، به همه ی موارد توجه کنید، زیرا بروز این اشکال ممکن است منجر به اتفاقات خطرناکی شود. لازم است برای تشخیص لنت های فرسوده و دارای مشکل خودروی خود را نزد افراد متخصص ببرید.

چه عواملی باعث شکستن لنت ترمز می شود؟

همانطور که می دانید عوامل زیادی به عنوان دلیل شکستگی در لنت های خودرو می باشد. یکی از این موارد رانندگی در مسیرهای صعب العبور و دشوار است، در برخی موارد نحوه ی نادرست رانندگی باعث می شود، که لنت های ترمز دچار مشکلات عدیده ای شوند.

گاهی لنت ها به دلیل ترمزهای مداوم حرارت زیادی را تحمل می کنند، که این امر باعث بروز خرابی در لنت ها می شود. اصطکاک زیاد باعث ایجاد شکستگی در لنت ها می گردد. آسیب دیدگی دیسک روتور، تحمل وزن بالای سرنشین و بار در وانت بارها، نشت مایع هیدرولیک خودرو همه ی این ها باعث می شود، که لنت ها دچار مشکل شوند.

چه عواملی باعث شکستن لنت ترمز می شود؟

سخن پایانی

حال که با مهمترین نشانه های شکستن لنت ترمز آشنا شدیم، باید بدانید که در هنگام تعویض لنت خوذو باید سراغ برندهای معتبر بروید، خرید لنت های اصلی و اورجینال موجب می شود، که قطعه ی مورد نظر مدت زمان بیشتری را دوام بیاوردة، نکته ی مهم اینکه باید این قطعات را از کجا خریداری کنیم؟

یکی از مراکز معتبر برای خرید قطعات اورجینال خودرو رایا موتور می باشد، این مرکز با ارائه ی قطعات و لوازم یدکی اورجینال باعث شده، که افراد بتوانند به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرده، در طول زمان خودروی آن ها در اثر استفاده از وسایل فیک دچار آسیب دیدگی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *